I Liceum Ogólnokształcące
im. Kazimierza Jagiellończyka w Sieradzu

ul. Żwirki i Wigury 3, 98 - 200 Sieradz, tel. 43 827 - 14 - 25

PowiatGodło
Dzisiaj jest: 19 Października 2017    |    Imieniny obchodzą: Ireny, Kleopatry, Jana

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017

23 czerwca 2017 roku w naszej szkole odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego. Najbardziej uzdolnieni i pracowici zostali nagrodzeni książkami, dyplomami oraz listami pochwalnymi.

Gratulujemy wszystkim, którzy odnieśli sukcesy naukowe, artystyczne lub sportowe.

Najwyższą średnią w szkole uzyskała klasa IIe, która wynosiła 4,58.

W wakacyjną atmosferę wprowadziły nas uzdolnione wokalistki z naszej szkoły oraz uwielbiany przez wszystkich zespół „Siwy Dym Czorne Chmury”.

Uczniom oraz nauczycielom naszej szkoły życzymy udanego i bezpiecznego wypoczynku.
Do zobaczenia we wrześniu!

 

  • IMG_4289 XC
  • IMG_4293 XC
  • IMG_4299 XC
  • IMG_4301 XC
  • IMG_4302 XC
  • IMG_4307 XC
  • IMG_4308 XC
  • IMG_4311 XC
  • IMG_4319 XC
  • IMG_4324 XC
  • IMG_4329 XC
  • IMG_4330 XC
  • IMG_4331 XC
  • IMG_4332 XC
  • IMG_4333 XC
  • IMG_4335 XC
  • IMG_4338 XC
  • IMG_4340 XC
  • IMG_4342 XC
  • IMG_4344 XC
  • IMG_4345 XC
  • IMG_4347 XC
  • IMG_4348 XC
  • IMG_4349 XC
  • IMG_4350 XC
  • IMG_4355 XC
  • IMG_4361 XC
  • IMG_4362 XC
  • IMG_4369 XC
  • IMG_4370 XC
  • IMG_4375 XC
  • IMG_4376 XC
  • IMG_4377 XC
  • IMG_4381 XC
  • IMG_4382 XC
  • IMG_4386 XC
  • IMG_4387 XC
  • IMG_4389 XC
  • IMG_4392 XC
  • IMG_4393 XC
  • IMG_4394 XC
  • IMG_4395 XC
  • IMG_4407 XC
  • IMG_4414 XC
  • IMG_4415 XC
  • IMG_4416 XC
  • IMG_4419 XC
  • IMG_4422 XC

British Day

BRITISH DAY in our school

‘II Interschool Contest for Junior High School Students – BRITISH DAY’ was held in our school on 5th June. We hosted 3-person teams of Gimnazjum No. 1, Gimnazjum No. 2, Gimnazjum No. 3, Public Gimnazjum of Sieradz, Public Gimnazjum of Wróblew and Gimnazjum in Brzeźnio cheered by their supporters.

The contestants had the opportunity to test their knowledge of the British culture and their English language skills. They were supposed to complete several tasks, including answering the quiz questions, composing a poem in English or spelling English words to name but a few. After a thrilling play-off students of Public Gimnazjum of Wróblew turned out to be the best: Sandra Sibirska, Kacper Wojtysiak and Błażej Bronka. The runners-up were Olivia Hinton, Klaudia Kulawiak and Brajan Frant - students of Gimnazjum No. 1 in Sieradz. The third place went to the students of Gimnazjum in Brzeźnio: Natalia Szewczyk, Natalia Marciniak and Wiktoria Brzęczek.

The participants seemed to be having a fabulous time, particularly while singing karaoke songs... of course in English.

‘British Day’ was organised by a group of English teachers: Agnieszka Jadwiszczak, Alicja Łaska, Anna Sznajder, Agata Kolanus i Robert Nowak assisted by Year 2 students.

Dnia 5 czerwca w naszej szkole odbyły się “II Międzyszkolne Potyczki dla Szkół Gimnazjalnych – BRITISH DAY”. Mieliśmy okazję gościć 3-osobowe drużyny z Gimnazjum nr 1, Gimnazjum nr 2, Gimnazjum nr 3, Publicznego Gimnazjum Gminy Sieradz, Publicznego Gimnazjum we Wróblewie oraz Gimnazjum w Brzeźniu.

Uczestnicy imprezy mogli sprawdzić swoją znajomość kultury Wielkiej Brytanii oraz swoje umiejętności językowe. Do zadań uczestników należało, m.in. odpowiedzieć na pytania quizowe, ułożyć wiersz z podanych angielskich słów, przeliterować angielskie wyrazy, itp. Po emocjonującej dogrywce najlepsi okazali się uczniowie z Publicznego Gimnazjum we Wróblewie: Sandra Sibirska, Kacper Wojtysiak i Błażej Bronka. Drugie miejsce zajęła drużyna z Gimnazjum nr 1 w Sieradzu w składzie Olivia Hinton, Klaudia Kulawiak i Brajan Frant. Trzecie na podium były uczennice z Gimnazjum w Brzeźniu: Natalia Szewczyk, Natalia Marciniak i Wiktoria Brzęczek.

Uczestnicy imprezy dobrze się bawili, szczególnie podczas wspólnego śpiewania karaoke.... oczywiście po angielsku.

„British Day” został przygotowany przez grupę nauczycieli języka angielskiego: Agnieszkę Jadwiszczak, Alicję Łaska, Annę Sznajder, Agatę Kolanus i Roberta Nowaka wspomaganych przez uczniów klas drugich.

  • b01
  • b02
  • b03
  • b04
  • b05
  • b06
  • b07
  • b08
  • b09
  • b10
  • b11
  • b12
  • b13
  • b14
  • b15
  • b16
  • b17
  • b18
  • b19
  • b20
  • b21
  • b22
  • b23
  • b24
  • b25
  • b26
  • b27
  • b28
  • b29
  • b30
  • b31
  • b32
  • b33
  • b34

Wnioski o przyznanie stypendium dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Od dnia 30 czerwca do dnia 31 sierpnia br. można składać wnioski o przyznanie stypendium dla uzdolnionych uczniów szkół
ponadgimnazjalnych.


W załączeniu "Regulamin przyznawania stypendium dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez powiat sieradzki" wraz z wnioskiem o przyznanie stypendium.

 


Wyniki Międzynarodowego Konkursu Matematycznego KANGUR

W dniu 16 marca 2017 roku o godzinie 9.00 odbył się Międzynarodowy Konkurs Matematyczny - KANGUR.

Z rejonu łódzkiego w konkursie wzięło udział 19079 uczniów w sześciu kategoriach: Żaczek, Maluch, Beniamin, Kadet, Junior, Student.

 

W tegorocznej edycji konkursu naszą szkołę reprezentowało 33 uczniów w dwóch kategoriach:

Junior- 16 uczniów i Student- 17 uczniów.

 

Wyróżnienia i nagrody książkowe otrzymują następujący uczniowie:

  • WLAZŁO WIKTOR z klasy 1
  • BALCERZAK MAJA z klasy 1
  • NOWICKI MARIUSZ z klasy 2E
  • SOBANEK BARTLOMIEJ z klasy 3E
  • MATUSIAK DAMIAN z klasy 3E

 

Wyniku wszystkich uczniów zamieszczone są w poniższej tabeli:

 

  • kangur0001
  • kangur0002
  • kangur0003
  • kangur0005
  • kangur0006
  • kangur0007
  • kangur2016

 


Filmoteka Szkolna - Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o filmie…     

Dobiegł końca projekt Filmoteki Szkolnej – Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, w którym uczestniczyła nasza szkoła, a dokładniej klasy: 2a, 2c, 2e.

Począwszy od października do końca kwietnia uczestniczyliśmy w projekcjach filmów połączonych z wykładem, który ilustrowany był prezentacją multimedialną. Wybrany przez nas cykl „Analiza filmu” obejmował następujące tytuły: „Labirynt fauna”, „Motyl i skafander”,
„Walc z Baszirem”, „Control”, „Ida”, „Body/Ciało” i „Slow West”. Wśród  tych siedmiu tytułów odnaleźć można przykłady cennych osiągnięć kinematografii europejskiej, amerykańskiej i polskiej ostatnich lat, wyróżnianych najważniejszymi nagrodami filmowymi.

Dodatkowo w maju mieliśmy okazję obejrzeć produkcję oskarową ostatnich miesięcy, a mianowicie film „Moonlight”.

Kontakt z dziełami zawartymi w zestawieniu na pewno poszerzył naszą wiedzę, dał szansę poznania różnych form i gatunków filmowych. Zaproponowane filmy i fabuły były dobrym pretekstem do dyskusji.

Wszystkie projekcje i prelekcje odbywały się w kinie „Ratusz” w Zduńskiej Woli. Cały cykl spotkań prowadziła Pani Emilia Gorąca, koordynator programu. Opiekunem projektu w naszej szkole była Pani Beata Kielek.

 

  • 1 XC
  • 2 XC

 

  • 07b5054d96934481d3e9938af482602e XC
  • 1045x1500_lzgo5r XC
  • 4bf50acf16652_o,size,933x0,q,70,h,df6099
  • 900x1297_kdgiif
  • 908full-slow-west-poster
  • control_cntrl_uk-usa_sept18cmyk XC
  • idaoskar XC

 

  • 20161108_113459 XC
  • 20161108_113656 XC
  • 20161108_113822 XC
  • IMG_0583 XC
  • IMG_0587 XC
  • IMG_0590 XC
  • IMG_0591 XC
  • IMG_1084 XC
  • IMG_1085 XC
  • IMG_1086 (2) XC
  • IMG_1087 XC
  • IMG_1088 XC
  • IMG_1089 XC
  • IMG_1090 XC
  • IMG_1091 XC
  • IMG_1095 XC
  • IMG_1097 XC
  • IMG_1106 XC
  • IMG_1107 XC
  • IMG_1118 XC
  • IMG_1119 XC
  • IMG_1121 XC
  • IMG_1568 XC
  • IMG_1569 XC
  • IMG_1570 XC

 

Recenzje filmów 

"Ida" 

Film wyreżyserował Paweł Pawlikowski. Już po pierwszych pokazach okrzyknięto go mianem niezwykłego. Zwyciężył na Festiwalu Filmowym w Gdyni oraz zdobył statuetkę w Toronto. Najważniejszą zaś z przyznanych mu nagród był Oscar.

Akcja filmu toczy się w latach 60. Anna, będąca sierotą wychowywaną w klasztorze, zamierza złożyć śluby zakonne. Przed tym musi jednak spotkać się z niepoznaną wcześniej ciotką Wandą. Dowiaduje się od niej o swoim żydowskim pochodzeniu oraz o tym , że jej rodzice zostali zamordowani w trakcie wojny. Kobiety ruszają więc na poszukiwanie grobów swoich krewnych. Ta wspólna podróż okazuje się punktem zwrotnym w życiu obu obu kobiet. Ida zaczyna wątpić w swoje powołanie , a Wanda musi zmierzyć się z przeszłością.

Na potrzeby uwiarygodnienia obrazu Polski z tego okresu reżyser zdecydował się na film czarno-biały. Przedstawiony tam obraz PRL-u jest szary i ponury. Rezygnacja z kolorów sprawia również , że widz skupia się wyłącznie na treści filmu. Nie rozpraszają go widoki, stroje oraz wygląd postaci. Bez kolorów ,ogromnego znaczenia nabiera mimika oraz ekspresja gry aktorów. Na nich skupia się cały film. Liczy się wyłącznie twarz , którą aktorzy muszą operować w sposób perfekcyjny. Dotyczy to zarówno pierwszo jak i drugoplanowych bohaterów.

Nastrój filmu Pawlikowskiego jest dość melancholijny . Bohaterki nie mogą znaleźć w życiu ani szczęścia, ani radości. Mimo tego, że Wanda korzysta z rozrywek, nie przynosi jej to optymistycznych doznań.

„Ida” to dzieło bardzo smutne, w którym pozytywów jest tyle, co patetyzmu - czyli prawie wcale. Kobiety muszą podjąć decyzje dotyczące swoich losów - "Co dalej?". Wydawałoby się, że to motyw powszedni, a jednak nadal dramatyczny.

„Ida” to film na światowym poziomie, który ukazuje trudy powojennego życia. Można interpretować w nim wszystko na wiele sposobów, np. odnieść się do życiowych wyborów. Trzeba przyznać, iż do takiego rodzaju filmu trzeba dorosnąć emocjonalnie, by czuć ten film całym sercem. Uważamy, że film jest naprawdę warty obejrzenia. Powód- ukazywanie emocji, historia życia, interpretacja przeszłości .

Film jest stosunkowo krótki – trwa tylko 80 minut. W tym czasie Pawlikowski mówi o swoich postaciach dokładnie to, co powinien. Widz nie zna całej historii głównych bohaterek, ale otrzymane informacje wystarczają, by zrozumienia ich sytuację. Dzięki temu nie ma w tym filmie wrażenia przeładowania historią, niepotrzebnego rozwlekania fabuły. Wszystko trafia w punkt. Tak samo jest z soundtrackiem. Muzyka pojawia się dokładnie tam, gdzie jej potrzebujemy. Podkreśla emocje, ale ich nie kreuje. Pasuje do przedstawianego świata, odwiedzanych miejsc, ale nie jest w stanie zdominować całych scen.

                          Julita, Kacper, Kamil

 

Joy Devision - „Control”

Debiutowy film Antona Corbijna „Control”, który łączy w sobie trzy gatunki (biograficzny, dramat, muzyczny), odniósł ogromny sukces na całym świecie. Został nominowany do wielu nagród, z których najważniejszą, jaką otrzymał, to BAFTA im. Carla Foremana dla najlepszego brytyjskiego reżysera.

Film opowiada historię brytyjskiego zespołu Joy Devision. Został on nakręcony na podstawie książki żony wokalisty (zarazem głównego bohatera)  – Debbie (Deboran Curtis), pt. „Touching from a distance”. Przedstawia losy lidera zespołu- Jana Curtisa. Był to ponury i ekscentryczny muzyk, który chorował na epilepsję. Curtis, rozdarty pomiędzy życiem rodzinnym, rosnącą sławą oraz miłością do innej kobiety, w przeddzień tournee swojego zespołu po USA popełnił samobójstwo we własnym domu.

„Przeszłość jest częścią przyszłości, a teraźniejszość jest poza kontrolą”- te słowa idealnie oddają charakter tego filmu. Zaletami produkcji są: dynamiczna akcja, autentyczność wydarzeń oraz indywidualność i niepowtarzalność bohaterów. Mimo, że film jest momentami bardzo smutny (jak dla nas) to zachęcamy do jego obejrzenia, gdyż niesie ze sobą uniwersalne porzesłania, takie jak: miłość czy relacje z innymi ludźmi Dzieło Corbijna opowiada też o tym, jak łatwo można stracić kontrolę nad własnym  życiem. W końcu tytuł filmu nie jest przypadkowy.

Natalia i Kinga
z klasy IIa

Joy Division - She's Lost Control
Joy Division - Transmission

 
 
"Walc z Baszirem"

 

Film "Walc z Baszirem" to animowana opowieść biograficzna, zbierająca wysokie oceny w rankingach światowych. Akcja dotyczy wspomnień wojennych Izraelczyka-Arta Folmana, który w młodości odbywał obowiązkową służbę w wojsku.Trudne wspomnienia główny bohater wymazał z pamięci, odtwarzając je dopiero po ukończeniu 40 lat, pod wpływem rozmowy z psychologiem.

Bohater postanawia spotkać się ze swoimi dawnymi przyjaciółmi, by rozwikłać zagadkę z przeszłości. Tematem filmu jest właśnie bolesne przywoływanie wspomnień wojennych: nie jest to suchy opis wydarzeń historycznych czy relacje innych osób, nie jest to też obiektywne spojrzenie na zbrodnię, to osobista forma autoterapii reżysera.

W trakcie przypominania sobie wypartych zdarzeń, reżyser filmu odkrywa przerażającą prawdę o wojnie w Libanie i o sobie samym... W "Walcu z Baszirem" poznajemy słabość jednostki, którą zmuszono do zabijania.

Poruszająca historia osobistej traumy, bez zbędnego mitologizowania konceptu poświęcania się dla ojczyzny, jest zupełnie odmienna od polskich filmów wojennych. Ukazuje w pełnej krasie jak nienaturalną sytuacją dla ludzkości jest stan wojny.  

Nie znajdziemy tu jednak scen typowych dla gatunku filmów wojennych, pokazujących okrucieństwo wojny. Mimo tego, film porusza do głębi i skłania do refleksji.

Jest przeznaczony dla wszystkich osób zainteresowanych historią i skutkami psychologicznymi działań wojennych. Niecodzienna, animowana formuła filmu sprawia, że momenty powagi przeplatają się z surrealistycznymi scenami w towarzystwie groteski, a nawet humoru. Ścieżka dźwiękowa potęguje to odczucie: twórcą neoklasycznych kompozycji jest Max Richter.

Głosów głównym bohaterom udzielili m.in.: Yehezkel Lazarow, Mickey Leon, Ari Folman i Ronny Dayag. Na tę produkcję naprawdę warto wybrać się do kina!

A., G., A.
z klasy IIa

 

 

"Labirynt Fauna"
 
 
"Labirynt Fauna" to fabularny film hiszpańskojęzyczny z gatunku fantasy w reżyserii Guillerma del Toro. Został wyprodukowany w 2006 roku. Akcja rozgrywa się po wygranej wojnie domowej w Hiszpanii w 1944 r. Głównymi bohaterami są: Ofelia (Ivana Baquero), Faun (Doug Jones), kapitan Vidal, czyli ojczym Ofelii (Sergi López) oraz jej matka (Ariadna Gil).
 
Bohaterka wraz z matką przeprowadza się do domu okrutnego ojczyma i od tej chwili życie dziewczynki diametralnie się zmienia. Nie mogąc poradzić sobie z nową sytuacją, bohaterka ucieka w świat fantazji i wyimaginowanych istot. Pewnego dnia odkrywa przejście do tajemniczego labiryntu, w którym spotyka Fauna - jednego z jego mieszkańców. Rozpoznaje on w niej księżniczkę magicznej krainy. Bohaterka musi dokonać wyboru: albo wróci pod opiekę znienawidzonego ojczyma, albo podejmie się wykonania trzech niebezpiecznych zadań, co zagwarantuje jej powrót na tron.
 
Nastrój filmu jest bardzo tajemniczy i pobudzający wyobraźnię widza. Momentami czuje się grozę i strach, można zauważyć też elementy typowe dla horroru. W wielu momentach film ogląda się z zapartym tchem. Gra aktorska bohaterów jest na bardzo wysokim poziomie. Na szczególną uwagę zasługuje odtwórczyni roli Ofelii - młoda Ivana Baquero. Stworzona przez nią postać wydaje się bardzo prawdziwa, a ukazane przeżycia naturalne i szczere. Film zyskuje również na wartości dzięki obsadzie Sergiego Lópeza w roli ojczyma Ofelii, który doskonale zagrał bezwzględnego kapitana, nieliczącego się z drugim człowiekiem.  
Warto zwrócić uwagę na postać Fauna - to zasługa charakteryzatorów filmu, którzy wykazali się pomysłowością, przybliżając klimat świata fantasy. Muzyka w filmie doskonale współgra z obrazem. Momentami jest wręcz niesłyszalna, innym razem podkreśla i potęguje napięcie.
 
Dzieło Guillerma zostało stworzone w bardzo ciekawy i atrakcyjny sposób. Przepełnione jest również symbolami dotyczącymi II wojny światowej czy holocaustu. Choćby z tego powodu film ten powinno się obejrzeć samemu. Tylko tak można w pełni zrozumieć jego fabułę i przesłanie. Można by pomyśleć, iż został on skierowany głównie do dojrzałego widza, a jednak możemy polecić go widowni z każdej grupy wiekowej. Szczególnie dla miłośników fantasy będzie wspaniałą przygodą. Nic dziwnego, że zdobył aż trzy Oscary.
Gorąco zachęcamy do jego obejrzenia.
Weronika, Sandra, Angelika
z klasy IIa
 
 
 
„Body/Ciało”
 

Film wyreżyserowała Małgorzata Szumowska.Ona również jest autorką napisanego z Michałem Englertem scenariusza. Do kin trafił w 2015 roku; Szumowska otrzymała za niego Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale. Całość trwa 90 minut.

Warstwa fabularna filmu rozbija się na kilka wątków, które spięte są w kompletną całość. Widzimy cynicznego prokuratora (Janusz Gajos), nienawidzącą go córkę (Justyna Suwała), która cierpi na anoreksję oraz zaburzenia psychiczne, a także terapeutkę Annę (Maja Ostaszewska), która po utracie dziecka odkrywa w sobie zdolności medium. Całość filmu czasem staje się pretensjonalna. Jak można się domyślać – prokurator racjonalista coraz bardziej będzie się przekonywał do opinii Anny, wierząc, że zmarła żona chce się z nim skontaktować. By całość nie była jednoznaczna, Szumowska przeplata wszystko czarnym humorem.

To  właśnie on  jest największą zaletą produkcji, sprawiając, że „Body/Ciało” miejscami jest bliższe komedii niż dramatowi. Objawia się to nie tylko w subtelnym żarcie, ale i w ekscentrycznych scenach, które dezorientują widza – chociażby taniec Ewy Dałkowskiej. W ten sposób Szumowska pokazuje widzom swoje spojrzenie – nie chce, by traktować wszystko ze śmiertelną powagą.

Taka wizja jest  atutem filmu.Reżyserka patrzy na  Polskę chłodno- świat otaczający bohaterów składa się wręcz z postrzępionych, telegraficznych informacji.

Szumowska w swoim filmie nie unika antynomii, począwszy od wspomnianej opozycji: rozum-wiara, po kiczowatość – wschodzące w finale słońce. Całość jednak broni się zakończeniem, w którym odrzucone są oba elementy (rozum i wiara) na rzecz miłości, bez której nic nie ma w życiu znaczenia.

                                                                                   Marysia, Marysia, Natalia
z klasy IIa

 

 

"Motyl i skafander"

Film pt. „Motyl i skafander” jest adaptacją książki Jeana-Dominique’a Bauby’ego zatytułowanej „Skafander i motyl”, którą autor napisał, będąc całkowicie sparaliżowanym w wyniku wylewu krwi do mózgu. Film pokazuje mężczyznę, który mimo przeciwności losu, odnajduje się w sytuacji, w której wielu by się poddało.

Jest to historia Jeana-Dominique'a Bauby'ego, redaktora naczelnego czasopisma „Elle”, ojca trójki dzieci. Poznajemy go w momencie wybudzenia się z trzymiesięcznej śpiączki spowodowanej udarem, który doprowadził do całkowitego paraliżu ciała. Sprawne pozostało jedynie oko i powieka, dzięki której, zachowujący pełnię władz umysłowych Jean-Do, mógł utrzymywać kontakt ze światem. Pracująca z nim logopeda stworzyła specjalny alfabet, w którym litery ułożono według częstotliwości ich używania. Zadaniem osoby chcącej porozumieć się ze sparaliżowanym było wolne wymawianie liter, a Jean-Dominique mrugał powieką w momencie, gdy usłyszał literę potrzebną do ułożenia danego słowa. Cały system komunikowania przynosił dobre efekty, stopniowo powstawały pojedyncze wyrazy, później złożone zdania. Widząc wyraźne postępy, Jean postanawia napisać w ten sposób książkę.

Do współpracy z bohaterem zostaje oddelegowana młoda kobieta - Claude, której zadaniem jest spisanie jego myśli. Poznajemy cały proces tej żmudnej pracy. Każdego dnia Jean-Do budzi się wcześnie rano, zastanawia, co chce napisać, uczy się tego na pamięć, a później „dyktuje powieką” to, co przygotował. W ten sposób jesteśmy świadkami, jak żyjący do tej pory pełnią życia mężczyzna, który nie ponosił porażek, uczy się żyć z syndromem zamknięcia. Przez cały czas słyszymy wewnętrzny monolog bohatera, dzięki któremu poznajemy rzeczywistość widzianą jego oczami. W trakcie oglądania filmu często  słychać w  tle kolejno wymawiane litery alfabetu, co jeszcze wyraźniej obrazuje nam cały proces powstawania tej niezwykłej książki.

W ostatnich minutach ,wraz z bohaterem, wracamy do przełomowego momentu w jego życiu. Widzimy, jak jedzie z synem do teatru, w pewnym momencie zjeżdża na pobocze i zatrzymuje samochód. Kolejna scena przenosi nas już do pokoju szpitalnego. Jean-Do, w ciężkim stanie, leży w łóżku, a Claude czyta ostatnie zdania nowo wydanej książki pt. „Skafander i motyl” autorstwa Jeana-Dominique'a Bauby'ego.

Informacją zamykającą jest wiadomość, że autor zmarł 9 marca 1997 r., dziesięć dni po wydaniu książki. Film pokazuje zwycięską walkę o swoje życie. To, jak wiele może zdziałać sprawna pamięć, wyobraźnia i przede wszystkim ogromna potrzeba komunikacji z otoczeniem, że pomimo paraliżu, można napisać książkę.

                                                                                               Klaudia, Patrycja, Gabrysia
z klasy IIa

 

Strona 1 z 13

        

Zaloguj Zarejestruj

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Reload Captcha


Licznik odwiedzin

Dzisiaj476
Wczoraj487
W ciągu tygodnia1463
Razem558684

Kontakt

I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Jagiellończyka
Żwirki i Wigury 3, Sieradz
Tel.  (43) 827 14 25;  501 192 842

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

image001.jpg zw001.jpg zw002.jpg zw003.jpg zw004.jpg zw006.jpg zw008.jpg zw009.jpg zw010.jpg zw011.jpg zw012.jpg zw013.jpg

TemplatePlazza