I Liceum Ogólnokształcące
im. Kazimierza Jagiellończyka
w Sieradzu

Dzień Liczby Pi w Jagiellończyku!!

We wtorek,14 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Liczby Pi.

Z tej okazji w naszej szkole odbył  się Turniej Wiedzy Matematycznej dla uczniów klas pierwszych i drugich.  Każdą klasę reprezentowała drużyna dwuosobowa. Uczniowie  odpowiadali na wylosowane pytania dotyczące królowej nauk-matematyki.

I miejsce zajęła drużyna reprezentująca klasę 1E,
II miejsce  – klasa 2C

III miejsce – klasa 2B

24 odważnych uczniów wzięło udział w konkursie na zapamiętanie najdłuższego rozwinięcia liczby pi.

Jak być może wiecie, rekord w tej dziedzinie należy do pewnego Japończyka, który potrafi bezbłędnie podać ponad 100 000 cyfr.

Ale nasze szkolne wyniki też są imponujące!

Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu została Monika Mituła z klasy 2D, która poprawnie podała 897 kolejnych cyfr po przecinku. Miejsce drugie zajął Daniel Kucharek również z klasy 2D, który podał 197 cyfr. Trzecie miejsce należy do Wiktorii Rychlik z klasy 3B – 150 cyfr.

Słowa uznania należą się także   Marii Banaszczyk z 1E,  Aleksandrze Chmielewskiej z  1C    oraz   Mai Zakrzewskiej z 1B,  które znają ponad 100 cyfr rozwinięcia tej wyjątkowej liczby.

Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy i dziękujemy za udział.

Relacja z obchodów święta w naszej szkole  : https://lojagiellonczyk.pl/wp-content/uploads/2023/03/liczba-pi.mp4

Trenujcie dalej niestrudzenie, już za rok kolejny konkurs…

 

 

Inne komunikaty i ogłoszenia

Wyniki egzaminu pisemnego etapu szkolnego 54 Olimpiady Biologicznej

Czytaj więcej »

Dziennik elektroniczny

Dokumenty szkolne

Katalog biblioteki

Aktywna tablica

Projekty zewnętrzne

Edukacyjna sieć antysmogowa

Projekt Meteo

 

 

RODO


 

Narodowy


 

 

 

 

Załatwiaj swoje sprawy przez e-urząd skarbowy


Nasi Partnerzy:

Ministerstwo_Edukacjikuratorium-oswiatylogo_UWrlogo-pllogo_ullogo-epaslogo-erasmus-pl-2021sks-logoszkola-odkrywcow-talentowakcja-pajacykprojekt-z-klasaszkola_mistrzow_programowanialogo-etwinning
Przejdź do treści