I Liceum Ogólnokształcące
im. Kazimierza Jagiellończyka
w Sieradzu

Krakowska przygoda

Dawno, dawno temu trwała pandemia... i w szkołach nie było wycieczek. W tym roku wreszcie nabraliśmy wiatru w żagle i ogłaszamy: sezon na wycieczki trwa... i miejmy nadzieję się nie kończy. Po jednodniowej marcowej wycieczce do Warszawy, kiedy zwiedziliśmy Muzeum POLIN, pospacerowaliśmy po Łazienkach, a wieczór spędziliśmy w teatrze, nabraliśmy ochoty na kolejną podróż.

Zaplanowane, zarezerwowane, 3e spakowana- to w drogę 🚌

Niedawno wróciliśmy z trzydniowej (13-15.06.2022) wycieczki do Oświęcimia, Krakowa i Energylandii.

Pierwszym przystankiem było Muzeum Auschwitz- Birkenau. Przejście przez autentyczny teren byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i obozu zagłady było nie tylko cenną lekcją historii, ale też ważnym osobistym doświadczeniem. Nasz pobyt w Oświęcimiu to także warsztaty, podczas których analizowaliśmy korespondencję więźniarską.

Następnego dnia, po deszczowej nocy, Kraków powitał nas słońcem.

Stolicę Małopolski poznaliśmy z perspektywy życia w katolicko- żydowskiej dzielnicy Kazimierz.

Na naszej trasie znalazło się Muzeum Schindlera, Stara Synagoga, Synagoga Remu i żydowski cmentarz oraz Kościół na Skałce. A późnym popołudniem udaliśmy się na Stare Miasto.

Ostatnim punktem wycieczki była Rydlówka i krótka powtórka „Wesela”, a następnie pobyt w Zatorze, w tamtejszym parku rozrywki.

To były niezapomniane trzy dni 😉

uczniowie 3e 😊

Inne komunikaty i ogłoszenia

Nowe horyzonty – Jagiellończyk na tropie nauki

Licealiści z klasy 3c 14 marca wzięli udział w konferencji prasowej w Starostwie Powiatowym z wicestarostą Michałem Pabichem, doktorem Radosławem Dziubą – dyrektorem Łódzkiego Instytutu Technologicznego oraz panią kierownik programu „NAŁUKAsiewicz – Łódzki Instytut Tropicieli Nauki” w którym nasi uczniowie jako pierwsi wezmą udział ! 🧪

Czytaj więcej »

KONKURS!

Biblioteka szkolna z okazji Europejskiego Dnia Mózgu, który przypada 18 marca zaprasza do udziału w konkursie ” ZABAWA LITERAMI”

Dziennik elektroniczny

RODO

Narodowy

Program Profilaktyczny

Załatwiaj swoje sprawy przez e-urząd skarbowy

Nasi Partnerzy:

Ministerstwo_Edukacjikuratorium-oswiatylogo_UWrlogo-pllogo_ullogo-epaslogo-erasmus-pl-2021sks-logoszkola-odkrywcow-talentowakcja-pajacykprojekt-z-klasaszkola_mistrzow_programowanialogo-etwinning