Główne cele tej wycieczki:
– rozwijanie naszych zainteresowań,
– integracja zespołów klasowych.
Mieliśmy okazję zapoznać się z elementami budowy morfologicznej przedstawicieli poszczególnych taksonów zwierząt bezkręgowych i strunowców. Pracowaliśmy w grupach, wykorzystując bogate zasoby muzealne. Zbieraliśmy materiały dotyczące tych jednostek systematycznych, które występują w podstawie programowej nauczania biologii.
W muzeum zobaczyliśmy wiele ciekawych eksponatów. Widzieliśmy tam m.in. różne gatunki ptaków, zbiory muszli, szkielet słonia i wielbłąda, kość dinozaura oraz model mamuta. Podziwialiśmy także obrazy wizerunków zwierząt wykonane techniką akwareli na papierze czerpanym, autorstwa Agnieszki Ciszewskiej. Mogliśmy też zaobserwować ciekawe zjawiska. Okazuje się, że barwniki w ciele niektórych zwierząt, pod wpływem światła UV, emitują piękne barwy. W efekcie np. brązowo – szare motyle w świetle UV ukazują się nam zupełnie inaczej ubarwione. Przybierają piękne purpurowe, zielone lub niebieskie barwy